Wycieczka edukacyjna klasy VIII a i VIII b

W dniach 12-13 października 2020r. klasy 8 a i 8 b w ramach projektu sfinansowanego z budżetu Województwa Śląskiego brały udział w wycieczce, mającej pokazać atrakcje Górnego Śląska. W pierwszej kolejności pojechaliśmy do Pławniowic, gdzie uczniowie zwiedzili pałac, w drodze do kolejnych atrakcji zobaczyli radiostację w Gliwicach – jedyny takiego typu obiekt drewniany i mający związek z historią – wybuchem II wojny światowej. Z tego miejsca podjechaliśmy do Świętochłowic – gdzie w Muzeum Powstań Śląskich uczniowie uczestniczyli w lekcji muzealnej. Mogli tez korzystać z urządzeń multimedialnych, z których w łatwy i przejrzysty sposób czerpali wiedzę o powstaniach i plebiscycie. Kolejnym przystankiem była katowicka Strefa Kultury – obejrzeliśmy obiekty dawnej KWK Katowice, budynek NOSPR, Spodek od zewnątrz, przeszliśmy pod pomnik Powstań Śląskich i katowicki rynek. Następnie pojechaliśmy na osiedle patronackie na Nikiszowcu, gdzie przewodnik przybliżył nam historię tego miejsca. Drugiego dnia, po noclegu w Tarnowskich Górach, udaliśmy się do zabytkowej kopalni srebra. Na miejscu obejrzeliśmy film o historii tego miejsca i spacerowaliśmy dawnymi wyrobiskami, część trasy przepłynęliśmy łodziami. W kopalni uczniowie mogli poznać trud pracy górnika. Mimo niesprzyjającej pogody wyjazd uczniom się spodobał i przy okazji w atrakcyjny sposób mogli wzbogacić wiedzę o regionie.

Kliknij obrazek aby zobaczyć galerię zdjęć: