Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Powstańców Śląskich w Imielinie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O szkole
    • Projekty Unijne
      • Myśl globalnie, działaj lokalnie
      • Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
    • Projekt „Pamięć81”
    • Historia
    • Koncepcja pracy szkoły
    • Statut szkoły
    • RODO – rozporządzenie o ochronie danych osobowych
    • Regulamin zgłoszeń wewnętrznych
    • ePUAP
    • Deklaracja dostępności
    • Certyfikaty
    • Dyrektor
    • Kadra pedagogiczna
    • Samorząd Uczniowski
    • Rada Rodziców
    • Dzwonki
    • Kalendarz szkolny
  • Dla uczniów
    • Konkursy
    • Wychowawcy klas
    • Biblioteka szkolna
    • Caritas
    • Pedagog i psycholog szkolny
    • Logopeda
  • Dla rodziców
    • Regulaminy
    • Sekretariat
    • Obiady
    • Świetlica szkolna
    • Zebrania rodziców
    • Podręczniki
    • Egzaminy
    • Osiągnięcia uczniów
    • Pisali o nas
  • Kontakt

Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej

  • Home
  • Projekty Unijne
  • Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej

 

Bez tytułubfdd                                                                                               Bez tytuługffuu

Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej

W ramach projektu ,,Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” nauczyciele naszej szkoły wezmą udział w 3 kursach zagranicznych na Malcie dofinansowanych ze środków POWER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) o łącznej kwocie dofinansowania 188469,67zł. Szkolenia zagraniczne na Malcie poprzedzone będą 20-godzinnym kursem języka angielskiego zorganizowanym przez firmę Językową GPilch Nauczanie Języków Obcych z Katowic z udziałem native speakera oraz szkoleniem z zakresu kulturoznawstwa Malty, które zorganizowane zostanie przez Konsulat Republiki Malty w Krakowie. Na dwa pierwsze kursy zagraniczne na Malcie grono pedagogiczne wyjedzie już w maju 2018 roku i szkolić się będzie w zakresie rozwijania umiejętności językowych oraz propagowania bogactwa kultury i tradycji rodzimych (w tym bogatej kultury Śląska) poprzez wymianę doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich. Ostatnie szkolenie na przełomie lipca/sierpnia 2018 związane będzie z zastosowaniem elementów zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang. content and language integrated learning) z wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT (z ang. information and communications technology) w nauczaniu. Niewątpliwie nowo poznane metody i techniki pracy przełożą się na powstanie unowocześnionego zaplecza zasobów edukacyjnych oraz zwiększenie efektywności i poprawę jakości pracy nauczycieli, a co za tym idzie, również uczniów SP nr 1 w Imielinie.

plakat A3-page-001

 

W dniach 9-13.10.2017 r. odbyła się rekrutacja uczestników projektu, w wyniku której wyłoniono zespół projektowy z podziałem na poszczególne mobilności.

Zespół projektowy

SPOTKANIE INFORMACYJNE

9 listopada 2017 roku odbyło się spotkanie informacyjne dla nauczycieli zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Dokonano ewaluacji wstępnej ex – ante, analizy ryzyka projektu oraz omówiono podział obowiązków w projekcie. Każdy uczestnik spotkania otrzymał od koordynatora pakiet informacji zawierający:
1) najważniejsze fazy projektu: -przygotowanie uczestników do udziału w mobilności (kurs językowy oraz kulturoznawczy, szkolenie BHP) – szkolenia na Malcie – wdrażanie nowych metod i technik pracy – upowszechnianie rezultatów projektu
2) harmonogram mobilności
3) szczegóły dotyczące podróży, zakwaterowania oraz wyżywienia
4) szczegółowy program szkoleń na Malcie
5) kluczowe umiejętności i kompetencje do zdobycia w czasie szkoleń 6) informacje dotyczące współpracy i sposobów komunikacji z organizatorem szkoleń.

PODPISANIE UMÓW FINANSOWYCH
23 stycznia 2018 roku nastąpiło podpisanie umów finansowych pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikami projektu. Uzupełniono również formularz SL oraz wprowadzono dane do systemu Mobility Tool +.

PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW PROJEKTU
23.01.2018r. W ramach przygotowania do kursu szkoleniowego z zakresu ICT uczestnicy mobilności odbyli szkolenie z Pakietu Office poprowadzone przez Pana Damiana Urbańczyka.

23.02.2018r. Rozpoczęcie 20-godzinnego cyklu sobotnich szkoleń językowych poprowadzonych przez firmę Nauczanie Języków Obcych Gabriela Pilch z Katowic.
Nasza kadra nie tylko poznaje język angielski, ale przy okazji podnosi swoje kompetencje z zakresu stosowania nowinek technologicznych w nauczaniu wykorzystując innowacyjne aplikacje mobilne.

28336425_917030001822635_8289461833496447544_o  28423045_917029998489302_7848119641769879313_o  28516588_920662774792691_407082878919531601_o

IMG_20180303_105729  IMG_20180303_105743  IMG_20180303_125913

21 kwietnia 2018r. uczestnicy mobilności ukończyli kurs języka angielskiego poprzedzony testem końcowym.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymał certyfikat potwierdzający uczestnictwo oraz ukończenie kursu. Po teście grono pedagogiczne miało również możliwość porozmawiania z native speakerem i przećwiczenia dialogów sytuacyjnych, co było prawdziwym sprawdzianem umiejętności językowych.

IMG_20180421_085556   IMG_20180421_085628    IMG_20180421_090000

IMG_20180421_090011    IMG_20180421_090102   IMG_20180421_093313

IMG_20180421_093612   IMG_20180421_094015    IMG_20180421_094357

06.03.2018r. Szkolenie kulturoznawcze o Malcie (4h) poprowadzone przez Konsula Honorowego Republiki Malty w Krakowie – Panią Agnieszkę Kamińską.

Uczestnicy szkolenia otrzymali pakiet niezbędnych informacji dotyczących mobilności na Malcie. Poruszone zostały zagadnienia dotyczące m.in. najważniejszych numerów telefonów, opieki zdrowotnej za granicą, transferów z lotniska, środków transportu i sposobów poruszania się po Malcie, aktualnych cen, ciekawych stron internetowych, dzięki którym jeszcze przed rozpoczęciem mobilności możemy zgłębić wiedzę na temat kraju w którym będziemy się szkolić! Oprócz praktycznych wskazówek Pani Konsul przybliżyła nam również historię, religię, tradycje, kulturę, zwyczaje, ustrój polityczny, symbolikę krzyża maltańskiego oraz najważniejsze zabytki, architekturę, kościoły Malty i miejsca warte zwiedzenia.

28619201_920953891430246_1313017190898816892_o      28516186_920953918096910_249669219013940944_o        28515909_920954168096885_1824778192868942706_o   

28698932_920954591430176_8175016769951645554_o      IMG_20180306_140152        IMG_20180306_140838

21 kwietnia 2018r. SPOTKANIE INFORMACYJNE PRZED WYLOTEM na kurs CLIL& ICT oraz równolegle Family Folklore and Traditions.

Uczestnicy mobilności otrzymali dokładne informacje dotyczące transportu na i z lotniska, odprawy bagażowej, godzin wylotu i przylotu, zakwaterowania oraz wyżywienia na Malcie. Ponadto, każdy uczestnik otrzymał polisę ubezpieczeniową na okres podróży oraz ważne numery telefonów w razie nagłych wypadków. Uczestnicy zobowiązali się do wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

W ramach przygotowania merytorycznego przed rozpoczęciem mobilności, uczestnicy projektu otrzymali również linki od organizatora kursu (ETI), dzięki którym zgłębili swoją wiedzę na temat technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu oraz metodologii zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL. Oprócz tego zarejestrowali się również na platformie ETI, która umożliwiła im ćwiczenie umiejętności językowych: reading, listening oraz use of English.

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI I i II 30.04.2018 – 4.05.2018

Uczestnicy szkolenia CLIL and ICT Tool for Teachers working with CLIL powrócili ze szkolenia z głowami pełnymi pomysłów, Europassem oraz certyfikatami ukończenia kursów, które poprowadził Mario Cordina – trener, wykładowca w Executive Training Institute, Malta. Szkolenie obejmowało następujące zagadnienia:
– wprowadzenie do CLIL (Zintegrowane nauczanie przedmiotowo -językowe) – wykorzystanie Multidict
– wykorzystanie Wordlink- webquests
– tworzenie – tworzenie interaktywnych ćwiczeń online – tworzenie zasobów CLILstore
– narzędzia prezentacji Mario Cordina zaznajomił nauczycieli z całą bazą ciekawych i innowacyjnych aplikacji oraz programów wspierających proces nauczania i uczenia się, w tym m.in:
www.learningapps.org
www.tes.com
www.edpuzzle.com
www.canva.com
www.imgur.com
www.classtools.net
www.mentimeter.com/
www.socrative.com/
www.thinglink.com
Nauczyciele stworzyli również własne portfolio do wykorzystania w pracy z uczniem.

31487471_949843961874572_1190318882111513678_n    31719972_950960375096264_414275928143691776_n    31870703_952057121653256_8861673672419573760_n

31919521_952057118319923_1241904460951715840_n    31947926_952057114986590_6482277278087643136_n    31503401_949843955207906_3833038651662892182_n

  31960770_952784731580495_1549314245491949568_n

Równolegle uczestnicy szkolenia Family Folklore and Traditions odbyli warsztaty oraz lekcje w terenie w celu poznania bogatego folkloru oraz rodzinnych tradycji kultywowanych na Malcie oraz w sąsiadujących krajach Morza Śródziemnego. Poznali metody przenoszenia lekcji w teren, poza mury szkoły tak aby lekcje stawały się bardziej inspirujące i zachęcały do poszerzania wiedzy. Uczyli się jak wykorzystywać materiały źródłowe, ulotki, broszury na swoich lekcjach. Rozwijali umiejętności komunikowania się w j.angielskim poprzez wymianę wiedzy oraz dzielenie się osobistymi doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu oraz wykładowcą. Zgłębiali wiedzę z zagadnień takich jak:
– dawne i obecne tradycje zawierania małżeństw
– wierzenia i przesądy w Europie Centralnej i na Malcie
– tradycje narodzin i pochówku zmarłych
– wiejskie festyny i uroczystości
– tradycyjny handel i rzemiosło
– śródziemnomorskie mity i legendy, kult Bogini Matki w krajach śródziemnomorskich
– sposoby życia & tradycyjna muzyka folkowa
– jaskinia Calypso.

Zobaczcie sami!

31957146_10156403582243035_7311552956623486976_n      32089485_10156403580813035_6705093661643767808_n      31959569_10156403577833035_4144451756249579520_n

31956567_10156403579818035_4229054881039646720_n       31960002_10156403571083035_2839923094414426112_n     31957521_10156403575568035_188879785366126592_n

32080108_10156403583333035_3147592402353520640_n       31958546_10156403583143035_2790121299349864448_n

UPOWSZECHNIANIE WSTĘPNYCH EFEKTÓW ODBYTYCH MOBILNOŚCI wpływających na podniesienie jakości pracy nauczycieli, uczniów oraz funkcjonowania naszej szkoły na POWIATOWYCH TARGACH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI i EKOLOGII w IMIELINIE w dniach 7-8.06.2018.

1. Prezentacja autorskich scenariuszy lekcji łączących technologię ICT z CLIL (zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe) na platformie CLILSTORE powstałych z wykorzystaniem:
www.learningapps.org
www.edpuzzle.com
www.canva.com
www.imgur.com
www.classtools.net
www.mentimeter.com/
www.socrative.com/
www.thinglink.com
przy użyciu przenośnego urządzenia Samsung Flipchart zakupionego z Funduszy Europejskich.

2. Prezentacja wdrażanych projektów w SP 1 w Imielinie w tym:
– aplikacji Kahoot oraz Plickers
– pierwszego projektu uczniowskiego ‘’CLILujemy z APPkami’’, którego celem było zapoznanie uczniów z aplikacją do nauki learningapps.org oraz stworzenie przez uczniów własnych aplikacji z uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań przy połączeniu języka angielskiego z innymi dziedzinami nauki.
Zainteresowani uczestnicy targów mieli możliwość zeskanowania wylosowanych uprzednio kodów QR celem uruchomienia aplikacji na smartfonach lub też przetestowania swojej wiedzy na Samsung Flipchart z dziedziny biologii, historii, geografii, sportu, kinematografii, technologii informatycznych, kuchni świata i wiele innych poprzez krzyżówki, rebusy, zadania polegające na łączeniu zagadnień w pary, dopasowywaniu haseł do właściwych kategorii oraz uzupełnianie luk.
– fotorelacja oraz prezentacja scenariusza zajęć ,,DZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA’’ przeprowadzonego w naszej szkole przy użyciu aplikacji mobilnych.
– przedstawienie nowo powstałych prezentacji na temat rodzimych tradycji i folkloru Malty do wykorzystania na lekcji historii, geografii, muzyki, plastyki, wiedzy o społeczeństwie celem szerzenia wśród uczniów wiedzy o Malcie oraz wychwycenia różnic i podobieństw między Polską a Maltą.
– prezentacja broszur, ulotek o Malcie w języku angielskim na podstawie których powstaną przyszłe scenariusze lekcji w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo językowego CLIL.
– kącik ,,Brainbox’’ – gra pamięciowa w języku angielskim integrująca język z innymi dziedziny nauki polegająca na zapamiętaniu jak największej ilości szczegółów znajdujących się na wylosowanym obrazku w ciągu 10 sekund odmierzanych klepsydrą.

36229582_999157140276587_703727981972946944_n

 

 

 

 

 

 

 

 

36707699_999157163609918_739086746913865728_o

36802701_1000235030168798_1631484108100075520_o

 36813853_1000235496835418_882737202348425216_o

   36778581_1000234860168815_736369119242223616_o

36748658_1000235293502105_2871322548048494592_n

 36744288_1000235173502117_4875006748198436864_n

 36741678_1000235220168779_2909241495749918720_n

 36816337_1000234993502135_8767003049798402048_n

36762495_1000234920168809_7258099129392300032_o

 

36840931_1000235036835464_6207633653019705344_n

 36729306_1000234716835496_1649688026336460800_n

36825403_1000235370168764_4702492089605160960_n

  36750469_1000234950168806_162218668502024192_n

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI III

W dniach 30.07.2018-3.08.2018 kadra naszej szkoły wzięła udział w ostatniej z zaplanowanych mobilności ,,Fluency and English Language Development.” Kurs językowy zorganizowany przez Executive Training Institute (ETI) na Malcie odbywał się w podziale na międzynarodowe grupy nauczycieli na różnych stopniach zaawansowania. W ciągu 21 godzin szkolenia nauczyciele poszerzali swoje słownictwo, pracowali nad poprawnością gramatyczną, ćwiczyli wymowę, intonację, umiejętności czytania oraz słuchania ze zrozumieniem. Ćwiczenia interaktywne umożliwiły przełamanie bariery językowej i kulturowej a także pozytywnie wpłynęły na rozwijanie płynności w posługiwaniu się językiem angielskim co zaowocowało wymianą doświadczeń, porównaniem systemów edukacyjnych, stosowanych metod i technik nauczania oraz nawiązaniem nowych kontaktów z nauczycielami innych krajów europejskich. Udział w szkoleniu wpłynął pozytywnie na rozwijanie umiejętności językowych naszych nauczycieli i zmotywował kadrę do wykorzystania elementów języka angielskiego na przyszłych lekcjach w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo językowego CLIL. Uczestnicy szkolenia otrzymali unijne certyfikaty ukończenia kursu oraz certyfikat Europass Mobilność potwierdzający nabyte kompetencje. Zapraszamy do fotorelacji poniżej.

38658479_1033477786844522_5593565011726303232_n

 38661458_1033477620177872_2825985302768648192_n

 38637495_1033477523511215_2381416798487576576_n

38072154_1026467807545520_2700654398974984192_n

 38013764_1026467600878874_7997519410581471232_n

 37991827_1026467854212182_2608745509044617216_n

38458552_1030786443780323_3371346832536895488_o

 38411750_1030786580446976_2483221984557662208_o (1)

38241953_1029039357288365_3645110856892547072_n

38391825_1030786123780355_6381306870451142656_o

 38303402_1029039407288360_5272057843145506816_n

 38212383_1029039450621689_1475448938373840896_n

WDRAŻANIE UMIEJĘTNOŚCI i KOMPETENCJI NABYTYCH W CZASIE SZKOLEŃ NA MALCIE

Od września 2018 kadra naszej szkoły rozpoczęła wdrażanie nabytych podczas szkoleń umiejętności. Nowo powstająca baza materiałów edukacyjnych, w tym projekty, prezentacje, aplikacje, scenariusze zajęć umieszczane są na bieżąco w GOOGLE DOCUMENT stworzonym na potrzeby projektu. Poniżej prezentujemy wybrane działania, dzięki którym nasza szkoła choć niewielka staje się bardziej europejska:-)
1. Kółko sportowo-fotograficzne w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang.content and language integrated learning). Nordic walking z fotografią w plenerze Jesień rozpieszcza nas słoneczną pogodą, mieni się odcieniami złota i czerwieni. Urodę tej pory roku uwieczniały na zdjęciach uczennice naszej szkoły podczas zajęć fotograficznych połączonych z nordic walking.

44085457_869367413451945_2987270709236989952_n 44086327_2241203999491443_5893291791263727616_n 44118601_334404803982578_1604692866611806208_n 44159376_239961276672435_7170431691465424896_n

Kółko sportowo – fotograficzne tym razem zawitało nad imieliński zalew. Przy okazji uczestnicy kółka poznali angielskie słówka związane z żeglarstwem.

46179181_1102444113281222_4762319141497470976_o 46236671_1102444273281206_4847012091233566720_o 46254607_1102444199947880_2118356691627016192_o

Realizacja swoich pasji i ruch na świeżym powietrzu, czego chcieć więcej? 😉 Poznając słówka z języka angielskiego, można uprawiać swoje fotograficzne hobby na całym świecie 🙂

45558002_1097811637077803_5375249908515209216_n     45573563_1097811563744477_1424987694030651392_o

2. Lekcje języka angielskiego w połączeniu z technologiami komunikacyjno-informacyjnymi gdzie i mali i duzi poznają aplikację do nauczania LEARNINGAPPS, KAHOOT oraz PLICKERS.

44613912_1086440618214905_4739841412973985792_o   44525145_1086440828214884_4618587347972259840_o  44510874_1086441034881530_5085551314973229056_o

   44475371_1086441541548146_8808331711906578432_o  44559877_1086441661548134_6167360968750792704_o  44035794_1082164568642510_7303179548512747520_n

44131160_1082164321975868_2306412521877143552_n      44052398_1082164291975871_4773531192278384640_n     43951184_1082164231975877_6666356604276834304_n       44093882_1082164135309220_4018195999968198656_n       44096835_1082164628642504_6063387605880274944_n

3. Obchody 100 – lecia odzyskania niepodległości przez Polskę.

Obchody Święta Niepodległości rozpoczęliśmy od historycznej gry terenowej. Pierwszym zadaniem było rozwiązanie quizu Kahoot ze znajomości hymnu narodowego, następnie uczestnicy zaopatrzeni w mapy szkoły, ruszyli na sprawdzenie swojej wiedzy historycznej na 9 stanowiskach. Pytania były m.in. w formie krzyżówki, testu, uzupełniania luk odpowiednimi wyrazami oraz wymagały umiejętności skojarzenia faktów historycznych z rekwizytami i znajomością pieśni patriotycznych. Liczyły się nie tylko poprawne rozwiązania, ale także czas oddania kart odpowiedzi. Gra nie tylko pozwoliła sprawdzić znajomość danego okresu historycznego, ale także uczyła współpracy w drużynie oraz zdrowego współzawodnictwa. Nie wspominając o aktywności fizycznej 🙂 Ogólnie rzecz biorąc, był to ciekawy i nietypowy sposób uczczenia dnia 11 listopada.

FOTORELACJA

Uzupełnieniem gry terenowej była możliwość zeskanowania kodów QR z niepodległościową niespodzianką.

45864733_1099197756939191_5735315309204602880_n  45759640_1099197693605864_6553987503760605184_n

4. HOW TO REDUCE THE CARBON FOOTPRINT?
Do naszej szkoły zawitała Pielgrzymka Klimatyczna zmierzającą do Katowic na szczyt klimatyczny COP24 oraz aktywiści z Greenpeace. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, na których omówione zostały kluczowe sprawy dotyczące ochrony środowiska oraz sposoby ratowania planety Ziemi. Kadra szkoły przygotowała również ciekawe aplikacje i interaktywne ćwiczenia do wykonania na ekranach mutimedialnych. Uczestnicy pielgrzymki klimatycznej mieli okazję zapoznać się z aplikacją learningapps.org i poważnym problemem szczytu klimatycznego HOW TO REDUCE THE CARBON FOOTPRINT https://learningapps.org/display?v=pyhp7z6en18

47176397_1118284518363848_6580352405320237056_n

47579571_1118284781697155_1021822730317594624_n

47580935_1118285115030455_3832995498336190464_o

47686768_1118285085030458_321581127917633536_n

5. LAPBOOK CREATION – zapoznanie uczniów z techniką wykonywania lapbooków i połączenie znajomości lektury z języka polskiego z elementami historii i plastyki. Poniżej prezentacja najpiękniejszych dzieł naszych uczniów.

46305415_1103540359838264_167039747816947712_o  46381368_1103540576504909_6591222705553408000_o  46776418_1109899042535729_968653874166497280_o

6. SZKOLNY PROJEKT WE ARE PROUD OF OUR SILESIAN IDENTITY, w którym GODOMY PO NASZYMU, bierzemy udział w konkursach gwarowych, dzielimy się Śląskością, promujemy gwarę, stroje śląskie, wykonujemy prace plastyczne w tematyce górniczej i przypominamy o naszej śląskiej tradycji również poza murami szkoły.

47388809_1116188795240087_5060627082883629056_o   47388853_1116188861906747_48263251879788544_o

47472710_1117415801784053_3486240244246773760_n   47375675_1117415425117424_1515225029934055424_n

Prezentujemy wspaniały przykład współpracy międzyszkolnej z okazji 100 – lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Koncert pieśni patriotycznych, zwany wieczornicą. Jest to również znakomita inicjatywa promocji kultury i historii naszego regionu.

46240067_1679360755543429_6405994986713645056_o

7. CHRISTMAS IS COMING. Razem z siostrą przygotowujemy się do nadejścia Świąt Bożego Narodzenia przy pomocy współczesnej wersji kalendarza adwentowego. Zachęcamy uczniów do codziennego skanowania kodów QR.

47467649_1115347835324183_6224880339009929216_n

8. Szkolny konkurs PICTURE DICTIONARY łączący plastykę i technikę z językiem angielskim.

44495427_1086993894826244_8007607236492787712_n

PRACE KONKURSOWE 

9. Aplikacja Online stopwatch – wykorzystanie podczas powtórzenia wiadomości z języka angielskiego.

47281658_1112183778973922_5828826853296570368_o   46955613_1112183818973918_6358460758287712256_n

10. Rozpoczynamy cykl zajęć zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang. content and language integrated learning), na których gościmy native speakera Michaela z Ghany. Nasi najmłodsi uczniowie śpiewająco radzili z kolorami, liczbami i literowaniem swoich imion w języku angielskim☺️

44807398_182010515978224_6437416692573274112_n   44668906_109550796655834_7061577111147905024_n   44737053_2073602789616876_316290273669808128_n

44674086_167684967506153_2987377997520044032_n    44808445_291090451737779_2987448903135133696_n  44826443_260999581240309_7645225512696020992_n  44865310_183421162546971_4416584264263401472_n

http://www.sp1.imielin.pl/wp-content/uploads/2015/11/video-1540393024.mp4

Nie samym pływaniem żyje człowiek😉Nasi najmłodsi uczniowie połączyli dziś na pływalni wysiłek fizyczny z umysłowym. Oprócz doskonalenia pływania, szlifowali swój angielski w ramach zajęć CLIL,czyli zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego, a pomagał im w tym ten oto słowniczek językowy😉

58676670_2329110547412071_5990132562075320320_n    58870326_831688720523873_3856533594155515904_n   58749267_430453804186258_3522220117293268992_n

58381753_612096209201182_7421016507469004800_n    58376677_652636681868348_2642834286515847168_n

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM. Dzisiejsza lekcja CLIL połączyła język angielski z geografią, historią, folklorem, sztuką i kulinariami🇲🇹 Uczniowie klasy 8 ćwiczyli czytanie i wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem broszur i ulotek informacyjnych przywiezionych przez nauczycieli w czasie kursów szkoleniowych na Malcie.

58704274_343078359672041_8599805758286069760_n    58933262_1231882893640390_8210514067220070400_n

58831638_175553136683692_6773316695994925056_n   58766101_2414985935447915_3263094127461400576_n

Po egzaminach utrwalamy materiał za pomocą kodów QR.

57251121_2200306743592714_7406644078017773568_n  58570479_609140426233404_5320208992083902464_n

58698571_329473851095001_2230514995148357632_n  58852781_1192378214269236_7907154853451792384_n

58758418_280975539514895_173065818861469696_n 58775378_353838708579630_1473404555415781376_n

58917060_2494111034195660_2377424798184636416_n 59138279_2354403084804829_2555208827599323136_n

59301182_586533461857813_1006764141186121728_n 59433670_2289003937829598_8271916843829035008_n

 

11. Aplikacja Wordwall w nauczaniu.

Z „maluchami” powtarzaliśmy słownictwo, a ze „starszakami” kręciliśmy kołem, lataliśmy samolotami i uciekaliśmy przed wrogami 🙂 z wykorzystaniem naszych niezawodnych ekranów i aplikacji Wordwall.

50397886_1151374621721504_6670223324678717440_n 50405231_1151374565054843_142513861059149824_n 50422575_1151374561721510_3385988977344380928_n 50487819_1151374681721498_7077177007892594688_n 50512675_1151374685054831_5170418700511084544_n 50532338_1151374605054839_1110068915087605760_n 50613515_1151374618388171_4540274408945614848_n 50628653_1151374721721494_3707080693738635264_n 50685946_1151374665054833_7440255895075815424_n 50766592_1151374568388176_1997946364360654848_n

http://www.sp1.imielin.pl/wp-content/uploads/2015/11/video-1548169168.mp4

 

50784608_1021804868017358_7884244643196436480_n 50806944_2344132729202151_1603782230465839104_n 50832907_2041397699308371_9003517823523225600_n 50866833_2233802533561970_16735413083308032_n 51155535_1269132339892703_8119184748766560256_n

http://www.sp1.imielin.pl/wp-content/uploads/2015/11/video-1548686212.mp4

 

http://www.sp1.imielin.pl/wp-content/uploads/2015/11/video-1548686650.mp4

Smartphones – smart students☺️czyli powtórka wiadomości z wykorzystaniem technologii ICT i niezawodnych aplikacji mobilnych w uczeniu się i nauczaniu. Tym razem na tapecie WORDWALL.net – https://wordwall.net/?fbclid=iwar2eants-xvikyl4g6x_etlrtlu-1erzjvwzz6prfxbcztbw68eepe0fd94

58372663_2276985322338000_8735853073634689024_n   58724792_281545989396420_794745348361814016_n   58684874_292357624988230_3479470083003121664_n

58441268_642974329480426_4584695928543248384_n   58374028_2300425023610000_275219932369649664_n

12. Nauka historii po angielsku i przy wykorzystaniu technologii informacyjnych.

Klasy VII sprawdzają swoją wiedzę historyczną za pomocą aplikacji Quizizz.

50919613_1156413611217605_5780130398130405376_n      51615163_1156413777884255_2498548970490429440_n    50868956_1156413621217604_305574338856222720_n     50951955_1156413624550937_5181087266130362368_n

Uczniowie klas VIII w trakcie omawiania prezentacji w języku angielskim.

51069981_550848772094132_9028550391867899904_n 51133981_550848652094144_3966173925854937088_n

51283514_550848532094156_8447502425513787392_n 51398379_550848452094164_2745120886880206848_n

51424800_550848948760781_4319616474088996864_n  51696995_550848428760833_5636996902139461632_n

Uczniowie klas VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum poznają słownictwo w języku angielskim z zakresu historii – tematem lekcji – kółka historycznego. Zakres tematyczny zajęć obejmował temat „Poznawanie historii Malty z uwzględnieniem wydarzeń mających miejsce podczas II Wojny Światowej.”

60871764_1226668880858744_2447832428996198400_n

60958578_1226668960858736_6212732444919988224_n

61009908_1226668970858735_2022206315333419008_n

61191138_1226668870858745_6033722262471835648_n

61249976_1226668860858746_9120996629451636736_n

13. Projekt interdyscyplinarny.

Uczniowie przygotowywali plastyczne projekty w formie plakatów z wiadomościami z różnych przedmiotów w języku angielskim. Tym sposobem uczeń przyswaja wiedzę w dwóch językach naraz.

51392641_727517350981563_6178316305041457152_n

51429970_1526632050813585_8410564748990480384_n            51797891_2238184109729286_252851893015937024_n

51879602_2288662038081548_1241239557064622080_n             51960845_1079848448854491_2920397492912652288_n

14.  Poznajemy tradycję Dnia Zakochanych poprzez skanowanie kodów QR.

51852481_316263652354027_2971264560125706240_n

15. Aplikacja LearningApps wykorzystana podczas lekcji matematyki (geometria) i biologii (układ krążenia).

Resized_20190228_093039_2129  Resized_20190301_111819_1309

Resized_20190301_112224_6344  Resized_20190301_112813_9958

Resized_20190301_113117_8395

53005051_574048616405610_3218653984885571584_n   53221774_406336809940802_93317677858160640_n   53877493_415040075928914_3037682969478168576_n

Przed egzaminami uczniowie klas VIII w sposób urozmaicony, tzn. za pomocą aplikacji LearningApps, utrwalają materiał z matematyki:

54730087_1188958364629796_3968711912224456704_o 54730460_1188958301296469_5549151798595420160_o 55551950_1188958227963143_6379792048370745344_o 55611074_1188958241296475_2420600193150877696_o         55619203_1188958247963141_49089938594988032_o               55835444_1188958327963133_1204333366946562048_o        55917918_1188958344629798_1675373756127641600_o

Zajęcia z informatyki z użyciem aplikacji LearningApps w klasach IV i VII.

IMG_20190426_093043p IMG_20190426_093324p

IMG_20190426_093411p IMG_20190426_102845p

IMG_20190426_103025p IMG_20190426_103209p

IMG_20190429_140722p IMG_20190429_140800p

IMG_20190429_140806p IMG_20190429_140900p

IMG_20190429_141035p IMG_20190429_150434p

16. Nawiązanie współpracy ze szkołą z Borowego Młyna na Kaszubach.

Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą z Kaszub w Borowym Młynie, z którą wymieniamy się ciekawostkami regionalnymi szerząc folklor i tradycje. Uczniowie kaszubskiej szkoły przysłali nam zdjęcia swoich prac, aby podzielić się tym, co stanowi ich tożsamość.

52993344_642889346141158_590505093497880576_n   Diabelskie skrzypce których się używa do gry w zespole muzycznym są instrumentem muzycznym.

Prace  uczniów rysunki na szkle porcelana malowana specjalną farbą do porcelany z kaszubskimi wzorami poszewki na poduszki z wyszytym wzorem kaszubskim.

53048051_2250990608315255_924348275736182784_n 53060110_2056821511285744_8195227883476615168_n 53113383_2293537774022607_559291341364789248_n 53165157_257575875169357_4392029438015963136_n 53208712_786863625019159_6808082738269126656_n 53264613_2178204355571204_1518384970517708800_n53514157_2360943490851807_340607489441529856_n            53648554_421504031726131_3499295381458518016_n            53915138_248987999313762_5929724564316618752_n

Kaszubskie nuty to transparent wykonany na materiale. Kaszebści nutę to utwór, który śpiewa się na podstawie narysowanych chronologicznie tych ilustracji.

53382619_1043376795862214_1285297804033392640_n     53221790_436336870443262_6772158094207090688_n

Uczennice z klasy IVb zapraszają do współpracy szkołę z Borowego Młyna w celu wymiany informacji o kulturze regionów Kaszub i Górnego Śląska.

http://www.sp1.imielin.pl/wp-content/uploads/2015/11/video-1552060105.mp4

17. „Śląskie Ostatki”, czyli promujemy kulturę Górnego Śląska.
W czasie obchodów „Śląskich Ostatków”, o których można przeczytać tutaj, sprawdziliśmy znajomość godki śląskiej za pomocą quizu w aplikacji Kahoot. Mistrzynią okazała się Martyna Borczyk z klasy 8c. Gratulujemy 🙂 Podczas całego dnia na terenie szkoły można było skanować kody QR ze stronami internetowymi na temat kultury i tradycji Malty – tak dla porównania 🙂

52997091_1177367099122256_1835867372490063872_n

20190305_082229

18. Mamy certyfikaty!
Jest się czym pochwalić! W dniu dzisiejszym nauczyciele naszej szkoły, którzy wzięli udział w szkoleniach kadry na Malcie otrzymali Certyfikaty z Krajowego Centrum Europass będące Europejskim Paszportem Umiejętności, który potwierdza nabyte kompetencje. Gratulujemy!!!

53580511_1176560409202925_4559884155877326848_o     53747470_1176560399202926_119928900087185408_n

19. Zielono mi 🙂 Tak łączymy CLIL & ICT !!!
W ramach wprowadzanie elementów zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego (z ang. CLIL) uczniowie wzięli udział w konkursie St. Patrick’s Day Webquest. Celem było wyszukanie informacji w sieci łączących elementy kultury irlandzkiej, wierzeń ludowych, geografii, muzyki, religii, historii i architektury. Uczniowie korzystali z tabletów, smartfonów i słuchawek. Liczył się czas i udzielenie prawidłowych odpowiedzi. W konkursie wykorzystano aplikację Thinglink –  https://www.thinglink.com/scene/1076105865116778497

FOTORELACJA

20. And WHAT CAN YOU DO?☺️
Przy pomocy aplikacji classtools.net kręciliśmy kołem losując uczniów do zaprezentowania plakatów utrwalających zagadnienia gramatyczne. Każdy miał szansę pochwalić się swoimi umiejętnościami.

54517415_1190150687843897_4974649482659495936_n 55465060_1190150457843920_7707672421624446976_n 55470375_1190150477843918_7426256492124176384_n 55489164_1190150521177247_6801660830153703424_n 55503389_1190150654510567_6958561697783087104_n 55517410_1190150681177231_5833949473675411456_n 55519583_1190150721177227_3937317904608919552_n 55692949_1190150471177252_875863197385490432_n 55776390_1190150754510557_8270052462950350848_n 55798298_1190150601177239_7985350299353088000_n 55813574_1190150781177221_6037977106183356416_n 55875073_1190150551177244_6817085840125067264_n 55942599_1190150624510570_65978922528931840_n         55942647_1190150737843892_251038699557486592_n

21. Szkolenie. W dniu 4.04.2019 w Warszawie odbyło się szkolenie ,,School Power” zorganizowane przez FRSE. Szkolenie dotyczyło rozliczania oraz upowszechniania i promocji rezultatów dla beneficjentów kończących projekty z programu POWER.

IMG_20190404_094155156

22. Lekcje w terenie. „Niewielka Śląska Szkoła XXI wieku“ to tytuł projektu realizowanego w naszej szkole. Celem grupy projektowej Family, Folklore and Traditions jest m.in. przeprowadzanie warsztatów i lekcji w terenie. 25 kwietnia 2019 r. właśnie odbyły się takie zajęcia. Uczniowie zostali zachęceni do udziału w lekcjach poza murami szkoły. Pierwsze zajęcia geograficzne zostały przeprowadzone na wygasłym przed milionami lat wulkanie na Górze Świętej Anny. Uczniowie wyszukiwali i rozpoznawali rodzaje skał. Drugi blok nawiązywał do setnej rocznicy wybuchu I powstania śląskiego oraz patronów naszej szkoły. Obejmował udział w żywej lekcji historii „Powstania śląskie
i plebiscyt ” w Muzeum Czynu Powstańczego (wykorzystanie ekspozycji muzeum ulotek i broszur do rozwiązania zadań).Ostatnim elementem lekcji poza murami szkoły było poznanie przeszłości zamku w Mosznej.

Fotorelacja cz.1
Fotorelacja cz.2

23. Historia Malty. Nauczycielka historii Beata Ścierska z grupy projektowej Family, Folklore and Traditions przeprowadzała w ciągu roku szkolnego lekcje o historii Malty na podstawie przygotowanej przez siebie prezentacji. Uczniowie poznali dzieje wyspy od pradziejów aż po 2004 rok, kiedy Malta razem z Polską przystąpiły do Unii Europejskiej. W klasach siódmych historia Malty była zrealizowana przy temacie „Kolonializm w XIX w.”, a w ósmych w związku z tematem „Wojna poza Europą” (patrz do podręcznika na str.32). Klasy trzecie gimnazjum poznały historię Malty już po egzaminach.

31949433_10156403581853035_3096979970866544640_n

31960234_10156403572133035_2970080781239582720_n

59728718_779582872435612_8205938359386767360_n

60217374_2579118322315595_1212822082044297216_n

59554263_422667781849507_6422399021595230208_n

59934468_612365755932983_1568509927511556096_n

60203415_419695505510548_2229563294820073472_n

24. Uczniowie z klasy 7C godzinę wychowawczą zaczęli od żonglowania piłeczkami, przez co pobudzili do działania obie półkule mózgowe. Tak przygotowani, bez trudu chłonęli nowe słówka z angielskiego.

IMG_20190513_120356   IMG_20190513_130804

IMG_20190513_130849  IMG_20190513_130958

25. W ramach projektu eTwinning grupa uczniów z klasy 4b przystąpiła wraz z innymi szkołami z Ukrainy i Hiszpanii do projektu „Our favourite animals”. Jest to krótki projekt, w którym uczniowie pokazują w formie plakatów swoje ulubione zwierzę z opisem. Każda szkoła wybiera 5 swoich ulubionych zwierząt i wymienia się plakatami z innymi szkołami. Główne cele tego projektu to: – motywowanie uczniów do pisania, aby połączyć się z uczniami z innych krajów w języku obcym, w języku angielskim, – wymiana materiałów z innymi uczniami i docenianie innych metod pracy, aby poprawić swoje własne, – szacunek opinii innych dzieci na temat ich upodobań i preferencji.

60584397_1226665680859064_1320776944022716416_n

60654634_1226665837525715_8881780213923446784_n

60789063_1226665780859054_3440473124280205312_n

60793627_1226665590859073_3721564019245449216_n

60808009_1226665670859065_1301950891183570944_n

61107019_1226665714192394_2092533509997461504_n

61135622_1226665570859075_277218908933455872_n

61171480_1226665577525741_3831995861877915648_n

61186634_1226665857525713_6013841159506362368_n

26. Prezentacja o gatunkach zwierząt chronionych w Imielinie w języku polskim i angielskim

https://www.dropbox.com/s/cpdwyk732sxobr2/Gatunki%20chronione%20w%20Imielinie.pptx?dl=0

27. Przedstawiamy projekty Me&ICT&… zaprezentowane przez uczniów z wykorzystaniem https://www.thinglink.com/, dzięki któremu powstały wspaniałe interaktywne i efektowne prezentacje CLIL w języku angielskim wzbogacone linkami do muzyki, zdjęć, filmów, stron internetowych. Umieszczone na obrazach ikonki przeniosły nas w różne dziedziny nauki od sportu po układ pierwiastków. Poniżej efekty uczniowskiej pracy w grupach

https://www.facebook.com/sp1.imielin/photos/pcb.1230994140426218/1230993007092998/?type=3&theater

28. Artykuł w czasopiśmie „Języki obce w szkole”.
W ramach upowszechniania projektu ,,Niewielka Śląska Szkoła XXI wieku” zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem ,,Teaching with PO WER,czyli dlaczego warto wziąć udział w projekcie” zamieszczonym w czasopiśmie dla nauczycieli – Języki Obce w Szkole (jows.pl, strona 110), który podsumowuje nasze działania oraz korzyści dla uczniów i nauczycieli wynikające z udziału w dwuletnim projekcie unijnym finansowanym przez PO WER SE. http://jows.pl/sites/default/files/wydania/jows_3-2019_online.pdf Dziękujemy POWER SE za możliwość wzięcia udziału w projekcie, który niewątpliwie podniósł jakość funkcjonowania naszej placówki i gorąco zachęcamy nauczycieli innych szkół do aplikowania w projektach Ponadnarodowej Mobilności Kadry Edukacji Szkolnej.

29. RAPORT KOŃCOWY (wpływ projektu):
Niewątpliwie, odbyte mobilności kadry na Maltę zaowocowały:
DLA UCZESTNIKÓW
– zwiększoną możliwością rozwoju zawodowego i kariery;
– większą motywacją i satysfakcją z wykonywanej na rzecz uczniów pracy;
– przełamaniem bariery w posługiwaniu się językiem obcym i zwiększeniem kompetencji językowych nauczycieli oraz uczniów naszej szkoły;
– otwarciem się i większą tolerancją wobec różnic kulturowych;
– pozyskaniem wiedzy, nowych kompetencji zawodowych nauczycieli naszej szkoły w tym m.in. stosowania innowacyjnych praktyk w nauczania z użyciem technologii ICT, nauczania z elementami CLIL;
– poznaniem nowych metod i technik pracy, co z pewnością przełożyło się na jakość pracy na rzecz uczniów, w tym prowadzonych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
– umiejętnością organizowania zajęć dydaktycznych promujących wielodyscyplinarne nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem j.angielskiego i nowoczesnych ekranów multimedialnych.
DLA SZKOŁY
– informatyzacją procesu nauczania poprzez wykorzystanie zaplecza informatycznego, nowoczesnych ekranów multimedialnych;
– powstaniem projektu instytucjonalnego podbudowanego nowymi narzędziami ICT oraz CLIL, powstaniem innowacyjnej bazy materiałów dydaktycznych z aplikacjami mobilnymi, folderem zdjęć, prezentacjami multimedialnymi i opracowaniami niezbędnymi do przeprowadzenia ciekawych i inspirujących zajęć lekcyjnych i kół zainteresowań, w tym z wykorzystaniem aplikacji mobilnych i nowych technologii w nauczaniu i uczeniu się,
– wyższym poziomem nauczania i osiągnięciem wysokich wyników egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalisty,
– pozyskaniem przyszłych uczniów z miast ościennych dzięki upowszechnianiu rezultatów projektu na dniu otwartym szkoły, poprzez artukuły w prasie i informacje zamieszczane na bieżąco na stronie szkoły i profilu FB, co wypromowało naszą szkołę w regionie,
– większą umiejętnością wprowadzania zmian, unowocześnieniem i otwarciem na innowacje;
– większą znajomością polityki i systemów oświaty i praktyk kształcenia zawodowego w innych krajach;
– poprawą kompetencji w dziedzinie zarządzania projektami unijnymi w tym wyższą jakością wdrażania, monitorowania i kontynuacji projektów europejskich;
– integracją grona pedagogicznego i zacieśnieniem współpracy (networking przy tworzeniu bazy materiałów dydaktycznych)
DLA UCZNIÓW
1. wyższym poziomem wiedzy ( w tym większe szanse na kontynuację nauki w liceum dwujęzycznym, a następnie studiach zagranicznych)
2.otwarciem się i przełamaniem wstydu w posługiwaniu się gwarą;
3.wykorzystaniem wiedzy z zakresu ICT również poza murami szkoły przy skanowaniu kodów QR w ramach pracy domowej, tworzeniu filmów do celów projektowych https://drive.google.com/file/d/1y_9czomZ1YRbW3Kve9Miq9ovo991rKpd/view?usp=sharing 4.większą motywacją i zainteresowaniem lekcją, wyeliminowaniem nudy, poczuciem, że ,,coś wyniosłem z lekcji” dzięki uatrakcyjnieniu jej przez nauczyciela, większym zaangażowaniem uczniów w proces dydaktyczny podbudowany narzędziami TIK w tym praca z nowoczesnymi ekranami multimedialnymi gdzie nasi najmłodsi uczniowie:
– kręcą kołem wybierając szczęśliwy numerek czy kolegę do odpowiedzi z classtools.net,
– łączą obrazki ze słówkami, układają puzzle, rozwiązują krzyżówki na learningapps.org,
– lecą samolotem, wybijają kreta z whack-a-mole, szukają drogi wyjścia z labiryntu na wordwall.net,
– ścigają się na czas tak by uniknąć wybuchu bomby na onlinestopwatch.com.
A Ci najstarsi:
– biorą udział w webquestach wyszukując informacji w sieci
– tworzą aplikacje do nauczania dla rówieśników
– pracują metodą projektu z pomocą thinglink.com czy eddpuzzle.com
– skanują kody QR przy użyciu smartfonów i otwierają wirtualne okienko z zagadką do czekoladki z kalendarza adwentowego
– rywalizują i wchodzą na podium kahoot.com
DLA ISTOTNYCH INTERESARIUSZY NA POZIOMIE LOKALNYM, EUROPEJSKIM I MIĘDZYNARODOWYM
– zwiększenie kompetencji TIK poprzez upowszechnianie działań i warsztaty praktyczne dla uczestników uniwersytetu III wieku w naszej szkole
– zainspirowanie nauczycieli szkół powiatowych, dyrektorów oraz z dalszych rejonów Polski (Kaszuby) do wzięcia udziału w projektach ponadnarodowej mobilności kadry poprzez pomoc przy pisaniu wniosku, podzielenie się efektami odbytych mobilności w trakcie dnia otwartego oraz rozmów i spotkań poza murami szkoły,
– wpływ na podjęcie decyzji przez rodziców również miast sąsiadujących na wybór naszej placówki, zapisanie uczniów do klasy 1SP i niejednokrotnie przeniesienie ucznia w trakcie roku szkolnego do naszej szkoły,
– satysfakcja i poczucie bycia zaangażowanych w projekty, z którymi obcują na co dzień uczniowie i nauczyciele innych krajów Unii Europejskiej poprzez m.in eTwinning
– bycie ambasadorami programów unijnych (my jak i organizatorzy kursów zagranicznych)
– złożenie kolejnego wniosku o dofinansowanie szkoleń kadry
– rekomendowanie organizatorów szkoleń na Malcie (ETI, Sans Frontiers Europe) jako rzetelne i godne polecenia instytucje pomagające przy zdobywaniu kwalifikacji.

RAPORT KOŃCOWY

Sign in

Remember me

Forget Password?

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Powstańców Śląskich w Imielinie © 2015-2020 Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Powstańców Śląskich w Imielinie

  • Strona główna
  • Aktualności
  • O szkole
  • Dla uczniów
  • Dla rodziców
  • Kontakt

DANE KONTAKTOWE

DANE KONTAKTOWE

41-407 Imielin, ul.W.Sapety 8
NIP: 646-29-59-349

  • Tel./fax.: (32) 225 60 54
  • Kom.: +48 506 038 651
  • Email: sekretariat@sp1.imielin.pl

ePUAP

SEKRETARIAT

SEKRETARIAT CZYNNY:

• poniedziałek - piątek od 8:00 do 16:00

RADA RODZICÓW

RADA RODZICÓW

Numer konta bankowego:
Śląski Bank Spółdzielczy Silesia w Katowicach / oddział Imielin
NR 10 84370002 0030 0328 5149 0001

Wpłaty za obiady, nr konta: 33 1240 4227 1111 0000 4841 4441